כללי

איך קובעים יעדי חיסכון?

Man Using Laptop Sitting At Conference Table In Office

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

כדי לבחור אפיקי חיסכון נכונים, עליכם ראשית לקבוע יעדי חיסכון ברורים, ריאליים וחכמים. רק על ידי תכנון ומחשבה מקדימים, תוכלו לדעת מה נכון לכם מבחינת גמישות של חסכונות, טווחי זמן, נקודות יציאה, סוגי ריביות וכיוצא בזה.

מתלבטים בין תוכנית חיסכון א' לבין פוליסת חיסכון ב'? כך תקבעו יעדים שיעזרו לכם לקבל החלטות מושכלות ויובילו אתכם לאן שאתם רוצים בחיים.

הבנת מצבכם הפיננסי

לפני שתוכלו לקבוע את יעדי החיסכון שלכם, עליכם להבין היטב את מצבכם הפיננסי הנוכחי. זה כרוך בניתוח ההכנסות וההוצאות שלכם, בשקלול כל החסכונות שכבר יש לכם או חובות שאתם מחזירים. אחד השיקולים המרכזיים בהיבט זה הוא רמת ההכנסה הפנויה שיש לכם בכל חודש. זכרו, התקציב שלכם לא תלוי רק בכמות הכסף שאתם מרוויחים, אלא בכמה אתם מצליחים לשמור בצד.

זיהוי סדרי העדיפויות שלכם

השלב הבא הוא לעצב את סדר העדיפויות הפיננסי שלכם, אשר יכול להשתנות מאוד בין יחידים ומשפחות. עבור חלק מהאנשים, העדיפות עשויה להיות בניית קרן חירום כדי להיות מוכנים להוצאות בלתי צפויות או אובדן הכנסה. עבור אחרים, הדבר החשוב ביותר יכול להיות חיסכון עבור מימון הוצאה גדולה כגון בית חדש או רכב. יעדים לטווח קצר עשויים לכלול חיסכון לחופשה, בעוד שמטרות ארוכות טווח עשויות להיות הפרשת כספים לפנסיה או לחינוך הילדים.

הגדרת יעדים שניתן למדוד

כאשר מחליטים על יעדי חיסכון, המטרות שלכם צריכות להיות ספציפיות, ניתנות למדידה, ניתנות להשגה, רלוונטיות ומוגדרות בזמן. לדוגמה, במקום לומר שאתם רוצים לחסוך לחופשה, ציינו את היעד, העלות הכוללת וציר הזמן להשגת יעד זה. גישה זו עוזרת להפוך את המטרה שלכם לקונקרטית, מגבירה את המוטיבציה שלכם ומספקת אמת מידה ברורה למדידת ההתקדמות.

איזון בין יעדים לטווח קצר ולטווח ארוך

אולי כדאי לכם לחסוך לחופשה בשנה הקרובה, אבל לא פחות חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה מוקדם ככל האפשר. חשוב ליצור איזון העונה על הצרכים המיידיים שלכם, מבלי להזניח את הבריאות הכלכלית שלכם בעתיד.

אוטומציה של החסכונות שלכם

אחת הדרכים היעילות ביותר להגיע ליעדי חיסכון היא באמצעות אוטומציה. הגדירו העברות אוטומטיות לחשבון החיסכון שלכם בתאריך שמתאים לכם. גישה זו מבטיחה שהחיסכון לא יהיה תלוי במה שנשאר לאחר ההוצאות אלא לחלק בלתי ניתן לערעור מהתקציב שלכם.

התאמת המטרות לפי הצורך

חשוב לזכור שתכנון פיננסי אינו תהליך חד פעמים. סביר להניח שההכנסות, ההוצאות והיעדים הפיננסיים שלכם ישתנו עם הזמן, ולכן חשוב לבדוק את תוכנית החיסכון שלכם מעת לעת. התאימו את המטרות שלכם לפי הצורך וההעדפות המשתנים.

 

עם כל כך הרבה תוכניות חיסכון וסוגים שונים של פוליסות חיסכון בשוק, לא קל להחליט מה מתאים לכם. עם זאת, בעזרת התכנון, המשמעת והלך הרוח הנכונים, תוכלו להגדיר ולהשיג יעדי חיסכון שיעזרו לכם לחיות את החיים אליהם אתם שואפים.

תפריט נגישות אתר