מצברים

כל מה שאתם צריכים לדעת על מצברים לרכב וכיצד תשמרו עליהם לאורך זמן

מצברים לרכב Min (1)

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

מצברים לרכב הם מקור הכוח החשוב ביותר לרכב. הם משמשים להתנעת המנוע ולספק כוח לכל הרכיבים החשמליים של המכונית.

סוללה מורכבת משישה תאים המייצרים חשמל כאשר הם מחוברים בסדרה ומסופקים במתח קבוע. כל תא מייצר 2 וולט, כלומר 6 תאים בסדרה מייצרים 12 וולט.

מה זה מצבר לרכב

מצברים לרכב הם מקור הכוח לרכב שלכם. זוהי סוללה נטענת, אותה ניתן להטעין באמצעות מטען.

סוללות המכוניות הראשונות היו סוללות עופרת, אך כיום הן מוחלפות בעיקר בסוללות ניקל-מתכת-הידריד (NiMH) ו-ליתיום יון (Li-ion). לסוללת NiMH יש את צפיפות האנרגיה הגבוהה ביותר מכל סוגי הסוללות לרכב, בעוד שסוללות ה-Li-ion הן בעלות אורך החיים הארוך ביותר.

למה הן חשובות

סוללות הן חלק מכריע בכל מכונית חשמלית. הם אוגרים את החשמל המשמש להפעלת הרכב. סוג המצבר הנפוץ ביותר בשימוש במכוניות חשמליות נקרא מצבר עופרת-חומצה.

סוללות עופרת עשויות משתי אלקטרודות, או לוחות, עם תמיסת אלקטרוליט ביניהן. שתי האלקטרודות עשויות מלוחות תחמוצת עופרת ועופרת הטבולות בחומצה גופרתית. כאשר אתם מטעינים מצבר לרכב, אתם שולחים דרכו זרם חשמלי וזה גורם לאחת האלקטרודות להיטען חיובית והשנייה לטעינה שלילית.

כיצד תשמרו עליהם לאורך זמן

מצברים לרכב חשובים לתפעול המכונית שלכם. הם מקור הכוח שמתניע את מנוע המכונית שלכם.

כך תשמרו על המצברים לרכב על ידי ביצוע מספר שלבים פשוטים:

בדוק אם נקודות הסוללה נקיות ומהודקות - נקה כל קורוזיה מהם עם מברשת תיל או נייר זכוכית. אם הם שחוקים מדי, החליפו אותם בחדשים.

נקו את החלק הפנימי של תא הסוללות עם מברשת חוט או נייר זכוכית. זה יסיר כל קורוזיה על חלקי המתכת ויבטיח שלא תהיה הצטברות בעתיד.

בדקו שיש בו מספיק מים והוסיפו עוד במידת הצורך (אם אתם לא יודעים איך לעשות זאת, התייעצו עם איש מקצוע).

תפריט נגישות אתר