השכרת ציוד לאירועים

אוהלים נקיים כפתרון פשוט ויעיל ליצירת אזור מבוקר ונקי

שתפו למשפחה וחברים
שגם הם יוכלו להנות מקריאת הכתבה

בתעשיות שבהן החלקיק הקטן ביותר עלול לפגוע בשלמות של תהליך או מוצר, שמירה על סביבה נקייה היא בעלת חשיבות עליונה. זה נכון לגבי תעשיות כגון תעשיית התרופות, ביוטכנולוגיה, אלקטרוניקה ועוד. תעשיות אלה דורשות סביבות מבוקרות שבהן ריכוז חלקיקים באוויר מוגבל משמעותית כדי למנוע זיהום ופגיעה באיכות תהליכי הייצור השונים.

בעבר, היה נהוג ליצור חדרים נקיים בלבד, בעלות גבוהה יחסית. היום לעומת זאת, נוצרו פתרונות נגישים ויעילים לא פחות. כך, אוהלים נקיים הפכו למבוקשים במיוחד בתעשייה לשימוש קבוע ואף זמני.

אוהלים נקיים במעבדות ומפעלים

ישנם תהליכי ייצור הדורשים סביבה נקייה ברמה הגבוהה וההיגיינית ביותר האפשרית. אלא שלא תמיד המעבדה או המפעל, יוכלו לאפשר בניית חדר נקי. כאן נכנסים לתמונה האוהלים הנקיים ויתרונותיהם החשובים:

  • גמישות ומודולריות - אחד היתרונות הבולטים של אוהלים נקיים הוא הגמישות שהם מציעים. הם מודולריים, כלומר ניתן להרכיב, לפרק ולשנות את תצורתם בקלות כדי להתאים לצרכים המשתנים של המעבדה או המפעל. כך, ארגונים יוכלו להרחיב או לצמצם את האזורים הנקיים שלהם לפי הצורך ללא השבתה משמעותית באזור מסוים או עלויות בנייה גבוהות.
  • נגישות כלכלית - בהשוואה לחדרי ניקיון מסורתיים, אוהלים נקיים הם פתרון נגיש יותר מבחינה כלכלית. הם דורשים פחות השקעה מבחינת זמן וכסף, ומציעים דרך מהירה ויעילה להקמת סביבות מבוקרות.

הכירו את התקנים הנדרשים  בהקמת אוהלים נקיים

אוהלים נקיים מתוכננים לעמוד בתקנים שונים של חדרים נקיים לפי ISO, המסווגים אותם בהתאם לרמה המותרת של החלקיקים במקום. הסיווג נע בין 1-9, כאשר 1 הוא התקן הנקי ביותר ואילו 9 מאפשר לרמות חלקיקים גבוהות להימצא מקום. חשוב לדעת כי האוהלים לרוב מגיעים ברמות ניקיון הנעה בין 4-8.

כך או כך, חשוב לבחור אוהלים נקיים העומדים בתקני ISO שכן אלו, יספקו סביבה מבוקרת בה הסיכון הוא מזערי, אלמנט קריטי לשמירה על איכות העבודה והתוצאות. בנוסף, עמידה בתקנים משמעותה עמידה בחוק; תעשיות רבות כפופות לפיקוח רגולטורי קפדני בכל הנוגע לבקרת הזיהום, כך שאם ברצונו של ארגון להמשיך לתפקד עליו לשאוף לכך.

איך בעצם מתנהל תהליך הרכישה וההתקנה?

חברות כמו סטטיטק פועלות שנים רבות בתחום ומבינות את החשיבות האדירה לא רק של עבודה בחלל נקי ככל האפשר, אלא גם את הרגולציות והחוקים הנלווים לכך. כך, האוהלים הנקיים מגיעים עם יחידת סינון עצמאי בהתאם לרמת הניקיון הנדרשת, תקרה מיוחדת לחדר נקי, גופי תאורה ייחודיים המיועדים לחדרים נקיים, מערכות לוחות חשמל כולל הגנות וכמובן, התקנה על ידי איש מקצוע מטעם החברה על מנת לוודא שהכל מתנהל על הצד הטוב והמקצועי ביותר.

להתאמת פתרון איכותי מהחברות המובילות בעולם, המדויק לצרכים, הדרישות והתעשייה בה אתם פועלים, היכנסו לאתר - https://www.statitech.co.il/

תפריט נגישות אתר